Share
Jak dobrać umiejętności, moce i inne zdolności Empty
 

 Jak dobrać umiejętności, moce i inne zdolności

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
Setsuna Mori
Setsuna Mori

PisanieTemat: Jak dobrać umiejętności, moce i inne zdolności   Jak dobrać umiejętności, moce i inne zdolności EmptyPon Lip 15, 2019 6:27 pm

Jak dobierać wszystko?


Spis treści


Dla kogo chcesz dobrać zdolności?


Administracja zdaje sobie sprawę, że niektóre mechaniki forum mogą być skomplikowane więc z pomocą przychodzi ten oto poradnik. Jak rozdać umiejętności by nie wyjść głupio? Jak zbudować postać pod walkę bronią, a jak pod magię? Te i inne pytania mają odpowiedzi w tym dziale. W razie czego nie bójcie się pisać do administracji.

WAŻNE LINKI


ASHLING by EPICODE



Rody


Rodowe moce
Jeśli twoja postać należy do wielkiego rodu zaczynasz z zastrzykiem pieniężnym (sprawdź - kasty społeczne [LINK]). Jednak podczas zakładania postaci i możliwości wybrania żywiołów pojawia się problem. Jeśli możesz wybrać 2 żywioły na start to jeden z nich musi być żywiołem rodowym. Dowolnie od strony matki czy ojca. Drugi jest swobodnym wyborem. Co jeśli możesz wybrać tylko jeden żywioł na start (łowcy)? Musi być to żywioł klanowy. W większości przypadków specjalizacja / pochodna jest dowolna.

Rodowe Umiejętności
Jeśli pochodzisz z wielkiego rodu TRACISZ dwa sloty na rzecz umiejętności rodowych. Jeśli domyślnie miałeś zaczynać z 6 dowolnymi umiejętnościami z listy umiejętności to teraz masz 4. Dwie z tych umiejek już zostały ci wpojone przez klan. Jeśli ojciec i matka są z innych klanów to możesz wybrać dowolne 2 umiejętności z 4 klanowych. (2 od ojca || 2 od matki || po jednym od każdego).


ASHLING by EPICODE




Rangi mocy


Jak ocenić zaklęcia w KP?
Administracja zawsze może zażądać zmniejszenia lub podwyższenia rangi w kartach użytkowników.

SĄ TO MAKSYMALNE RANGI NA START DLA WYMIENIONYCH POSTACI
Zakładając KP i chcąc mieć rangę X (wstaw dowolną rangę) musisz spełnić jeden z wymienionych warunków.

  • F / E - dzieci każdej rasy, które mają mniej niż 12 lat

  • D - dorośli bez akademii LUB dzieci uczęszczające do akademii LUB:
    DLA YOUKAI I HANYOU: klasa mieszczańska i niżej
    DLA ŁOWCÓW I LUDZI:  niskie pochodzenie

  • C - dorośli po akademii; wyższe/niskie klasy społeczne; LUB:
    DLA YOUKAI I HANYOU: ok. 100 lat
    DLA ŁOWCÓW I LUDZI: ok. 20 lat

  • B - kadra akademii / wojownicy LUB:
    DLA YOUKAI I HANYOU: ok. 400 lat
    DLA ŁOWCÓW I LUDZI: ok. 35lat

  • A -
    DLA YOUKAI I HANYOU: ok. 1000 lat
    DLA ŁOWCÓW I LUDZI: ok. 50 lat

  • AA - starzy mędrcy i mentorzy (stare postaci mające opisane lata treningu w przeszłości)


Przykład wymiany mocy w KP:
Cytat :

Moce / Magia
Elektryczność: elektryczność w czystej postaci
> przełączani tv bez pilota
> ładowanie telefonu jednym uderzeniem pioruna do 100%
> uderzeniem piorunem w drzewa podczas burzowych dni

Należy jeszcze dodać ewentualne ograniczenia mocy, wady oraz temu podobne.



ASHLING by EPICODE




Youkai

Broń
Youkai na start zaczynaja z dowolnym artefaktem.

Broń wzmocnioną jednym znanym przez siebie żywiołem ukrywają w artefakcie. Mogą ją zaklinać jednym znanym przez siebie żywiołem i nadawać broni nowe właściwości. Płonące miecze, lodowe ostrza i wachlarze wywołujące wiatr. Liczba kombinacji jest nieskończona i zależy jedynie od pomysłowości użytkowników.


Moce / Magia
Youkai na start wybierają 2 żywioły.

Demony głownie skupiają się na czarowaniu i tkaniu magi niż bezpośredniej walce w ręcz. Pomimo tego, że fizycznie są lepiej rozwinięte od innych ras to wolą używać MOCY. By castować zaklęcia nie potrzebują nic poza gestami bądź słowami. Opłaca się inwestować w umiejętności pokroju "Specjalizacja Magiczna" Na start mają największą ilość Ki.

Umiejętności
Youkai na start wybierają 6 umiejętności z listy umiejętności

Jak już wspomniano demony mają lepszą fizjologie niż ludzie. Żyją dłużej, są silniejsze i szybsze. Jednak nie są tak pomysłowe i nie czują potrzeby rozwoju. Dlatego ich kraina jest bardziej zacofana niż ludzka. Wracając jednak do ich umiejętności mają one bonusy związane z tym jak wyglądają (zwierzołaki, wodne, humanoidalne). Więcej o pasywnych umiejętnościach znajdziecie TUTAJ [LINK]. Zamiast skupiać się na aspektach fizycznych lepiej jest polepszać swoje zdolności magiczne lub związane z wybranym zawodem.


ASHLING by EPICODE



Ludzie

Broń
Ludzie potrzebują pozwolenia na broń

Ludzie pracujący w policji czy więzieniu mają z miejsca pozwolenie na posiadanie broni. Inni ludzie jednak muszą jednak prosić o zezwolenie na broń. Ludzie głównie posługują się wszelkiego rodzaju bronią palną. Można ją zdobyć z legalnych źródeł (sklepy) jak i tych mniej prawych (mafia, czarny rynek itp.).

Moce / Magia
Zwykli ludzie nie posiadają magii.

Nie posiadają i tyle. Mimo to posiadają pewną ilość Ki na start.

Umiejętności
Ludzie mogą dobrać 6 / 8 / 10 umiejętności z listy umiejętności w zależności od swojej kasty

Brak magii czy mocy wcale nie ogranicza ludzi. Pozwala za to spokojnie mogą się skupić na swoich fizyczny zdolnościach, intelektualnych sprawach bądź rzemieślnictwie. Od razu potrafią czytać, liczyć, pisać oraz posiadają znajomość sprzętu elektronicznego. Wszystko to daje im równe szanse w świecie demonów i ludzi.


ASHLING by EPICODE



Łowcy


Broń
Łowcy zaczynają z bronią palną i jedną białą / dystansową

Fach łowców jest niebezpieczny i bez dobrej, zaufanej broni ani rusz. Nie potrafią oni jej jednak zaklinać i jest to raczej zakazane przez Związek Łowiecki oraz Radę Youkai. Mogą za to swobodnie używać każdego rodzaju broni.

Moce / Magia
Łowcy zaczynają z 1 żywiołem. Drugiego mogą się nauczyć fabularnie.

Mówi się, że łowcą stajesz się w dniu, w którym ujawniają się twoje moce. Na start starają się w stopniu co najmniej mistrzowskim opanować ten pierwszy, a dopiero później zazwyczaj uczą się kolejnego. Nie są znane przypadki kiedy łowca posiada więcej niż 2 żywioły. Łowcy by korzystać z magii używają kręgów runicznych.

Umiejętności
Łowcy mogą wybrać 6 umiejętności z listy umiejętności

Łowcy mogą dobrać mniej umiejętności niż przeciętni ludzie, ale to z powodu znajomości magii. Do tego warto zastanowić się czy jako postać pogromcy wolisz grać bardziej magicznie czy walczyć bronią. Łapanie wszystkich srok za ogon może okazać się zgubne. Lepiej wybrać konkretną specjalizację.



ASHLING by EPICODE



Hanyou


Broń
Hanyou zaczynają z artefaktem jeśli mieszkają w W.Enishi lub z inną bronią jeśli mieszkają w W.ludzi

Wszystko zależy od ich miejsca zamieszkania bądź pochodzenia. Gdzie zaczniesz grę jako hanyou definiuje broń początkową. Artefakt działa na tych samych zasadach co u Youkai. Innym wariantem jest dowolna broń palna / biała / dystansowa.

Splugawione Hanyou zaczynają z artefaktem i dowolną inną bronią. (jak łowcy)

Moce / Magia
Hanyou wybierają na start 2 żywioły jeśli mają krew typu B.
Hanyou wybierają na start 1 żywioł jeśli mają krew typu 0.
Splugawione Hanyou nie znają zaklęć.

Hanyou posiadają ten sam rodzaj mocy co Youkai pomimo tego, że jest nieco słabszy przez ich ludzką część. Mogą nauczyć się kilku rodzajów mocy jednak ilość jaką znają w dniu narodzin zależy od ich krwi.
Hanyou, którzy mają krew typu B mają ograniczenia co do znajomości technologii, jednakże Hanyou z krwią typu 0 mają w tej materii pełną dowolność.

Umiejętności
Hanyou mogą wybrać 6 umiejętności z listy umiejętności

Są silniejsi niż ludzie, ale słabsi niż youkai. Ich inteligencja jest równa jednak ludzkiej. W zależności od tego kim chcesz by była twoja postać możesz swobodnie wybierać między specjalizacjami magicznymi, a pójściem full w walkę bronią. Jest to rasa przystosowana pod wszystko. Do tego Hanyou w zależności od rodzaju krwi dziedziczą pasywne umiejętności youkai. Więcej TU [LINK].



ASHLING by EPICODE




Inne Istoty


Broń
Inne istoty rozpoczynają grę bez broni.

Muszą same je zdobyć. Kupno, tworzenie, znajdywanie czy kradzież. Każdy sposób jest dobry by nie pozostać bezbronnym gdy przyjdzie godzina próby.

Moce / Magia
Inne istoty na start znają 2 żywioły

Posiadają aż 2 żywioły na start jednak mają znaczne trudności z nauce nowych.

Umiejętności
Inne istoty na start mogą wybrać 10 zdolności z listy umiejętności.

Pomimo braku broni muszą sobie jakoś radzić. Pomimo, że są dziksze przez brak możliwości życia w społeczeństwie to dzięki swoim zdolnościom mogą jakoś funkcjonować. Podobnie jak hanyou mogą dostosować się do każdego rodzaju walk.  


ASHLING by EPICODE

Powrót do góry Go down
 
Jak dobrać umiejętności, moce i inne zdolności
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Trening zdolności
» Lista Umiejętności
» Kupowanie Zdolności
» Mechanizm Umiejętności
» Artefakty i inne

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
 :: 
Organizacja
 :: Kompendium :: Umiejętności, Moce, Magia
-
Skocz do: