Share
Klasy - specyfika ich Ki, HP i nie tylko Empty
 

 Klasy - specyfika ich Ki, HP i nie tylko

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
Astaroth Mori
Astaroth Mori

PisanieTemat: Klasy - specyfika ich Ki, HP i nie tylko   Klasy - specyfika ich Ki, HP i nie tylko EmptyWto Sie 06, 2019 12:56 pm

Czym są Punkty Ki?


Spis Streści


Podział na 4 podstawowe klasy
W świecie przedstawionym - obojętnie czy mówimy o wymiarze Enishi, czy też o współczesnej Japonii - bohaterowie różnią się między sobą bazowymi umiejętnościami. Co za tym idzie, różniła się ich ścieżka rozwoju do momentu, w który poznajemy ich jak zaczynają grę. Niektórzy skupiają się obronie sojuszników, inni pragną wspomagać ich na różne sposoby, jeszcze inni postanowili złączyć swe życie z bronią. Tak jak styl ich walki czy użyteczność - ich podstawowe atrybuty również się różnią.

Wypełniając Kartę Postaci należy w odpowiedniej rubryce wpisać swoją bazową Klasę. Jeśli ktoś miałby wątpliwości pod co najbardziej pasuje to nie krępujcie się, Administracja chętnie pomoże w doprecyzowaniu.


  • TANK - ciężkozbrojni, których celem jest przede wszystkim stanie w pierwszej linii, obrona sojuszników oraz zbieranie na sobie uwagi przeciwnika(czary typu hate aura). Odznaczają się najwyższa wytrzymałością, najczęściej używają m.in. tarczy. Mają możliwość brania czarów(skilli), których koszt odnosi się do HP zamiast do Ki - mogą to być jednak jedynie skille pomocnicze, np. stun(unieruchomienie przeciwnika), silence(uniemożliwienie ataków korzystających z Ki), hate aura(skupia uwagę wrogów), zwiększenie wytrzymałości i tym podobne. Bardzo dobrze mieć takiego w drużynie, a szczególnie doceniają go Magowie oraz Łotrzyki, którym Tank pozwala na swobodniejsze działanie.

  • WOJOWNIK - osoba posługująca się w walce przede wszystkim orężem, np. bronią białą lub ciężką bronią palną. Ma mniejszą wytrzymałość od tanka, jednakże wytrzyma w starciu dłużej niż łotrzyk czy mag. Skupia się na umiejętnościach bojowych. Może posługiwać mieczami wszelkiego rodzaju, toporami, broniami obuchowymi(maczuga, młot), drzewcowymi(włócznie, kosy). Co do broni palnej w grę wchodzi ta cięższego kalibru jak karabiny, bazooki i tym podobne). Również ma możliwość wzięcia czarów czerpiących z HP na start, jednakże mogą być to tylko skille wspomagające(patrz: przykład Tanka) oraz może ich wziąć maksymalnie 2.

  • ŁOTRZYK - osoba posługująca się bronią krótką (sztylety, wachlarze, noże, igły, shurikeny etc.), łukiem lub lekką bronią palną(pistolety, rewolwery). Charakteryzuje się mniejszą wytrzymałością od wojownika, jednakże nadrabia to zadawaniem obrażeń z dystansu lub/i zręcznością oraz szybkością. Plusem Łotrzyka jest to, że jako jedyny może wziąć na start umiejętność "Krytyczne Obrażenia".

  • MAG - osoba skupiająca się na używaniu magii – ofensywnej, defensywnej lub wsparcia. Ma najniższa wytrzymałość z czterech podstawowych klas, jednakże posiada z nich najwyższą ilość Ki. Minusem klasy Maga jest fakt, że bez możliwości używania magii traci swą użyteczność. Nieocenionym plusem natomiast jest fakt, że magia to bardzo często potężna siła, która ma wiele zastosowań, a dobrze wykreowany przedstawiciel tej klasy zadba o to, by nikt nie śmiał stwierdzić, że jest bezużyteczny czy słaby.


Stosunek HP oraz Ki dla poszczególnych klas

Nie da się ukryć, że poza samymi klasami dodatkową różnorodność wprowadzają rasy, które użytkownik ma do wyboru. Niemożliwym jest ustalenie sprawiedliwej, jednolitej statystyki dla wszystkich bez względu na przynależność rasową, dlatego też stworzyliśmy pomocniczą tabelkę:

Klasy - specyfika ich Ki, HP i nie tylko AbVMoDq

Łowcy

Łowcy to elitarna jednostka, szkolona do tego, by wykonywać swoje zadania jak najlepiej i nie przynosić przełożonym wstydu swoimi porażkami. Może do nich należeć przedstawiciel dowolnej klasy, jednakże siła rzeczy miał zagwarantowany dodatkowy trening doszkalający - dlatego też osoby należące do Łowców mają podstawowe atrybuty (HP oraz Ki) zwiększone na start o 25 punktów.
Na przykład: Człowiek Wojownik należący do Łowców posiada na start 175 HP oraz 125 Ki.

Należy pamiętać jednakże, że jest to bonus tylko początkowy. Nie ma późniejszych plusów przy zdobywaniu punktów doświadczenia.

ASHLING by EPICODE

Powrót do góry Go down
 
Klasy - specyfika ich Ki, HP i nie tylko
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Pozwolenia na tym forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
 :: 
Organizacja
 :: Kompendium :: Umiejętności, Moce, Magia
-
Skocz do: