Spis Streści - Cytat :
Zdolności nie fizyczne (czary) używane przez łowców / ludzi nazywamy MAGIĄ. Wykorzystują oni kręgi i runy by castować zaklęcia.
~~~~
Zdolności nie fizyczne (czary) używane przez youkai / hanyou nazywamy MOCAMI. Używają swoich zdolności wypowiadając odpowiednie sentencje bądź "tkając" rzeczywistość.
Czym jest ki? (mana)Ki (lub potocznie Mana) to statystyka obrazująca poziom zdolności magicznych naszej postaci. Pozwala na określenie, z jakich zaklęć postać może korzystać oraz jak często jest w stanie je rzucać. Zasada korzystania z magii jest prosta, każde zaklęcie danej rangi zużywa określoną liczbę Ki. Przykładowo rzucenie czaru rangi D kosztuje użytkownika 5 Ki, więc z chwilą użycą zaklęcia, gracz musi odjąć ze swojej puli 5 punktów, które wykorzystał, wpisując w profilu 95/100 Ki.
By łatwo określić siłę zaklęć oraz mocy używamy systemu rang (F-SSS). Im wyższa ranga tym potężniejsze jej efekty. Gracze, którzy posiadają wyższe rangi mogą mimo to swobodnie korzystać ze słabszych zaklęć.
Jeśli postać posiada
dokładnie to samo zaklęcie jak jeden z rodziców jest to zaklęcie oznaczone
+ (np. A+). Wtedy przy używaniu go jest naturalny, niewielki bonus do efektów/obrażeń.
RegeneracjaPunkty Ki możemy zregenerować na różne sposoby:
- Eliksiry, możliwe do kupienia i wytworzenia.
- Specjalne miejsca mocy, w których medytacja odświeża moc magiczną postaci.
- Specjalna moc magiczna pozwalająca użytkownikowi wysysać manę z przeciwnika od 10 do 30 Ki.
- Ki można wykupywać także za PM, gdzie 1PM = 10 Ki.
- Po zakończonej walce/akcji gdzie zużyliśmy Ki należy swoją postać położyć spać lub zażyć medytacji w temacie fabularnym (najlepiej zaznaczyć tę część jakimś kolorem i napisać [PUNKTY KI ZREGENEROWANE])
Koszt zaklęćW poniższym przedziale widać koszt zaklęć w Ki:
- Ranga F - X Ki (niestabilna magia i jej ilość. Charakterystyczna dla dzieci)
- Ranga E - 5 Ki
- Ranga D - 10 Ki
- Ranga C - 20 Ki
- Ranga B - 30 Ki
- Ranga A - 40 Ki
- Ranga AA - 50 Ki
Ranga S oznacza
naprawdę potężne zaklęcia. Na tyle potężne, że ranią również użytkownika
lub stwarzają dla niego bezpośrednie zagrożenie. Na tę rangi trzeba mieć pozwolenie administracji, zasłużyć fabularnie lub pomóc w rozwoju forum.
- Ranga S - 100 Ki
- Ranga SS - 200 Ki
- Ranga SSS - całość many (użytkownik musi posiadać ponad 500ki ogółem)
Po użyciu czaru rangi SS w górę postać jest zmęczona. Po SSS jest wycieńczona. Nie działają wtedy żadne środki regeneracji poza faktycznym, fizycznym odpoczynkiem.
Zwiększanie maksymalnej ilości KiJak zwiększyć maksymalny poziom Ki?
Poziom Ki zwiększa się wraz z rangą mocy. Przykładowo przyjmijmy, że postać zwiększa rangę swojej mocy z D na C, co skutkuje przybyciem jej 10 Ki. Te z kolei sumują się ze startową ilością 200 Ki tej postaci i w rezultacie daje 210 Ki. Z każdą wyższą rangą przybywać będzie dodatkowe 5 Ki, aż do rangi SSS.
Siła poszczególnych rangRanga F [koszt - Xki]- najniższa ranga charakteryzuje się brakiem opanowania swoich zdolności. Wiemy na przykład, że naszym żywiołem jest ogień, ale nie potrafimy panować nad jego rozmiarem oraz siłą. Chcą wywołać pożar możemy zaledwie zapalić świeczkę i na odwrót. Podczas rzucania zaklęcia rangi F MG używa kostki d100 i mówi ile Ki stracił użytkownik i jaki był faktyczny efekt (prawie na pewno był inny od zamierzonego). Jest poza tym rozpoznawalna dla dzieci.
Ranga E [koszt 5ki] - siłą tej rangi jest jej brak. Są to niewielkie czary mające podgrzać wodę w dzbanku, zapalić lewitujące światełko czy świeczkę. Podczas atakowania raczej mają za zadanie bardziej odwrócić uwagę przeciwnika bądź nieco go zirytować.
Dzieci zazwyczaj zaczynają z tą rangą. Ranga D [koszt 10ki] - zdolność magiczna jaką posiada większość dorosłych. Potrafi już zadać lekkie rany czy zniwelować niewielką część obrażeń. Zależy od specjalizacji. Na tym poziomie możemy wybrać już pochodną swojego żywiołu.
Dorośli zaczynają z tą rangą.Ranga C [koszt 20ki] - Ataki tej rangi zadają obrażenia na poziomie nieco poważniejszych ran. Rany te są bolesne i zazwyczaj utrudniają poruszanie się, jednak nieznacznie. Osłabiające przeciwników w sposób nieco bardziej znaczący jednak mają za zadanie wszelkie zaklęcia nakładające ograniczenia.
Ranga B [koszt 30ki] - w tym wypadku ataki mogą powodować złamania i obrażenia wewnętrzne. Obrona jest bardzo skuteczna, a wsparcie zapewniane przez tą magię nieraz przeważa losy starć. Ranga często jest niezbędna na wyższych stanowiskach militarnych.
Ranga A [koszt 40ki] - bardzo podobna do rangi B. Z tym, że działa jeszcze wydajniej i śmiercionośnej.
Ranga AA [koszt 50ki] - ranga ta jest głównie przeznaczona dla starych mędrców i mentorów. Jest ona niezwykle potężna i w nie powołanych rękach może zabić wiele osób.
Na konto takiego mędrca trzeba mieć pozwolenie administracji!Ranga S [koszt 100ki] - każda z rang S jest w stanie zniszczyć nowoczesny budynek i posłać wiele żyć do piachu. Są niebezpieczne oraz stwarzają bezpośrednie zagrożenie dla samego użytkownika.
Ranga SS [koszt 200ki] - więcej mocy. Więcej ryzyka. Podwojona moc rangi S.
Ranga SSS [koszt ALL] - warunki użycia zaklęcia tej rangi są następujące:
- Użytkownik musi posiadać min. 75% całej swojej many.
- Maksymalna ilość Ki rzucającego zaklęcie musi wynosić minimum 500ki ogółem
- Trzeba mieć pozwolenie na posiadanie zaklęć rangi S i wyżej
- Świadomość tego co się robi.
Możliwości najwyższej rangi są czymś co przechodzi myślenie najstarszych mędrców. Zabija ona całe miasta i spływa krwią. Moc tak przerażająca, że uważa się iż posiadają ją tylko bogowie.