Każdy posiadać Artefaktu ceni sobie swoją broń ponad inny oręż - w końcu jest to jego osobista, bardzo często spersonalizowana broń, a do tego stanowi unikatowy egzemplarz. Mimo to artefakty można rozwijać, więc gracz tworząc Kartę Postaci określa dopiero bazę pod przedmiot, który z każdym osiągniętym w nim poziomie będzie stawał się coraz lepszy. Poniżej znajdziecie krótki opis każdego typu broni, ich zalet oraz wad, a także statystki ataku lub obrony.
Miecze- tej broni najprawdopodobniej nikomu nie trzeba objaśniać. Długie ostrza, jedna z najbardziej typowych broni w każdym systemie fantasy. Mogą być klasyczne, egzotyczne, z najróżniejszych materiałów, jednakże należy pamiętać, że nie wszystkie surowce są najlepszym wyborem.
- jednoręczny - K40 dmg
- dwuręczny - K50 dmg (przez swoją długość najlepszy do walki w tłumie. Jego używanie wymaga umiejętności "zwiększona siła" na tym samym poziomie lub wyższym. Przy walce z większą ilością przeciwniku ma szansę na trafienie więcej niż jednego celu)
- Dwie bronie - 2 x K26 dmg (wymaga umiejętności do walki dwoma broniami na tym samym poziomie lub wyższym, osobny rzut na trafienie dla każdej broni. Ich efekty działają tylko razem, nie ma możliwości przywołania jednej broni i czerpania korzyści z mocy artefaktu. Duale powinny oczywiście być mieczami krótszymi niż standardowe, odpowiedniej budowy, bowiem nie każde dwa miecze nadają się, by walczyć nimi jednocześnie).
Broń sieczno-obuchowa- gdyby ktoś się zastanawiał - są to wszelkiej maści topory, siekiery etc. Broń dobra do odrąbywania kończyn czy wykonywania egzekucji. Przy odpowiednim zastosowaniu posiadają dmg x1,5 wobec istot z kamienia(np. golemy)
- jednoręczna - K40 dmg
- dwuręczny - K50 dmg (przez swoją wagę może zadać większe obrażenia. Jego używanie wymaga umiejętności "zwiększona siła" na tym samym poziomie lub wyższym)
- Dwie bronie - 2 x K26 dmg (wymaga umiejętności do walki dwoma broniami na tym samym poziomie lub wyższym, osobny rzut na trafienie dla każdej broni. Ich efekty działają tylko razem, nie ma możliwości przywołania jednej broni i czerpania korzyści z mocy artefaktu. Jeżeli chcemy używać dwóch broni tego typu naraz, należy pamiętać aby ich gabaryty nie przekraczały tych wersji jednoręcznej).
Broń obuchowa- czyli na przykład młoty, maczugi, buzdygany. Broń dobra do miażdżenia kończyn, co potrafi być znacznie bardziej bolesne niż cięcie mięczem. Posiadają dmg x2 wobec istot z kamienia(np. golemy).
- jednoręczna - K40 dmg
- dwuręczny - K50 dmg (przez swoją wagę może zadać większe obrażenia. Jego używanie wymaga umiejętności "zwiększona siła" na tym samym poziomie lub wyższym)
- Dwie bronie - 2 x K26 dmg (wymaga umiejętności do walki dwoma broniami na tym samym poziomie lub wyższym, osobny rzut na trafienie dla każdej broni. Ich efekty działają tylko razem, nie ma możliwości przywołania jednej broni i czerpania korzyści z mocy artefaktu. Jeżeli chcemy używać dwóch broni tego typu naraz, należy pamiętać aby ich gabaryty były nieco mniejsze od swojej wersji jednoręcznej).
Broń drzewcowa- idealna dla tych wojowników, którzy nawet w zwarciu lubią trzymać przeciwników na dystans. Do tej kategorii zaliczają się na przykład: włócznie, lance, piki, ale też halabardy czy kosy.
- podstawowy dmg to K36, raz na walkę mogą dodać +1 do parowania.
- halabardy oraz kosy - K40 dmg, wymagają umiejętności "zwiększona siła" na takim samym poziomie lub wyższym.
- możliwość używania dwóch włóczni(jednej krótszej, drugiej dłuższej), jest możliwa dopiero na 5 poziomie umiejętności "walka dwiema broniami".
Broń krótka- najlepsi przyjaciele wielu przedstawicieli klasy Łotrzyk. Głównie sztylety oraz noże wszelkiej maści. Bardzo łatwa do ukrycia.
- podstawowy dmg to K30
- dwie bronie - 2x K20 (wymaga umiejętności do walki dwoma broniami na tym samym poziomie lub wyższym, osobny rzut na trafienie dla każdej broni. Ich efekty działają tylko razem, nie ma możliwości przywołania jednej broni i czerpania korzyści z mocy artefaktu).
- na start można posiadać maksymalnie 2 sztuki broni tego typu. Wszelkie dodatkowe ostrza nie będące artefaktem (np. shurikeny) i ich dmg należy omówić z administratorem).
Łuki oraz kusze - jak sama nazwa wskazuje. Nic więcej, nic mniej. Dobra broń zasięgowa. Posiadając umiejętności "walka w grupie" oraz "zwiększona celność" nie musimy co turę walki rzucać na to czy aby nie trafiliśmy sojusznika będącego w zwarciu - szanse są ustalane na podstawie konkretnego przeciwnika oraz ilości sojuszników w zwarciu.
- łuk - K30 dmg, maksymalny zasięg to 20 metrów
- kusza - K40 dmg, maksymalny zasięg to 10 metrów
Broń ręczna - niektórzy lubią być jak najbliżej swego przeciwnika lub są po prostu wielbicielami walki wręcz. Gołe pięści jednak nie mogą się równać z fistami, kastetami czy tonfami. Obiektywnie rzecz ujmując niezbyt opłaca się posiadanie tylko jednej broni tego typu, gdyż najlepiej działają w parze.
- podstawowy dmg to K20
- dwie bronie - 2x K20 dmg.
Kostury i różdżki - magowie oczywiście również mają swoją broń, która pomaga im walce na swój sposób. Należy pamiętać jednak, że jest to broń magiczna, która jest dosyć humorzasta. Może bardzo pomóc lub nie zrobić nic, ale nie od dziś wiadomo, że magia nigdy nie dała się w pełni ujarzmić.
- posiadacz kostura co turę walki wykonuje rzut K6 na efekt:
1 - +20 zwróconego HP przy czarze leczącym
2 - +1 tura działania buffa/debuffa
3 - ściągnięcie negatywnego efektu
4 - +20 dmg przy czarze ofensywnym
5 - tarcza z 20 HP6 - zwrócenie 20 Ki
jeżeli wylosowany efekt nie ma zastosowania (np. mag nie rzucał czaru leczącego, a wypadło mu 1) wtedy zupełnie nic się nie dzieje.
dwie bronie - 2x K20 dmg.
Tarcze - dla przedstawicieli klasy Tank jest możliwość posiadania tarczy jako swojego artefaktu. W tym wypadku jako broń dostają oni najbardziej podstawowy ekwipunek, którego dmg co prawda nie jest imponujący, jednakże czasem zwiększona możliwość obrony jest tego warta.
- mała tarcza - +1 do rzutu na umiejętność "parowanie", redukcja K16 obrażeń fizycznych i K8 obrażeń magicznych
- duża tarcza - +2 do rzutu na umiejętność "parowanie", redukcja K30 obrażeń fizycznych i K16 obrażeń magicznych
- broń do wyboru - jednoręczny miecz/broń sieczno-obuchowa/obuchowa (wszystkie K16 dmg)
- broń drzewcowa jest dostępna od osiągnięcia 3 lvl w walce dwiema broniami, wymagane posiadanie umiejętności od broni dwuręcznej.
Inne - zdarza się, że gracz zechce mieć niestandardową broń. Oczywiście jest taka możliwość, jednakże takie przypadki będą rozstrzygane indywidualnie i w tym celu prosimy o kontakt z administracją.