Spis Treści§ WprowadzenieWalki zaliczane są do rodzaju fabuł, które pozwalają wykazać się uczestnikom. Najczęściej starcia są kontrolowane pod czujnym okiem MG, zwanym też sędzią, by uniknąć niepotrzebnych konfliktów pomiędzy graczami. Zwykle są one prowadzone między dwoma uczestnikami, ale zdarzają się też niestandardowe walki, takie jak np. dwóch na jednego.
Podczas walki MG obserwuje poczynania uczestników, będąc przy tym bezstronnym. W przypadku, gdy nie jest do końca pewny decyzji, korzysta z pomocy w postaci kości losu. Ustalenie kolejki także jest jednym z jego zadań, jednak nie jest to obowiązkowe.
§ KolejkaW przypadku gdy MG nie narzuca kolejności, oznacza to iż należy pisać w kolejności podanej poniżej:
I tura:Gracz 1 ➝ Gracz 2 ➝ Sędzia
II tura:Gracz 2 ➝ Gracz 1 ➝ Sędzia
III tura:Gracz 1 ➝ Gracz 2 ➝ Sędzia
itd.
§ Walka z większą ilością graczyKolejność w przypadku walki dwóch na dwóch bez narzuconej kolejności przebiega w następujący sposób:
I tura:1 gracz 1 grupy ➝ 1 gracz 2 grupy ➝ 2 gracz 1 grupy ➝ 2 gracz 2 grupy ➝ Sędzia
II tura:1 gracz 2 grupy ➝ 1 gracz 1 grupy ➝ 2 gracz 2 grupy ➝ 2 gracz 1 grupy ➝ Sędzia
III tura:1 gracz 1 grupy ➝ 1 gracz 2 grupy ➝ 2 gracz 1 grupy ➝ 2 gracz 2 grupy ➝ Sędzia
itd.
W tym przypadku walka jest nieco trudniejsza, gdyż wszyscy opisują jednocześnie atak i obronę, więc muszą starać się przewidzieć ruchy nie tylko jednego przeciwnika, ale i drugiego. Istotna też tutaj jest chociaż niewielka doza zaufania swojemu sojusznikowi, który może służyć zarówno jako tarcza, jak i miecz. Kolejność, jaka jest z góry narzucona, daje możliwość skutecznej komunikacji między sojusznikami.
§ Walki NiestandardoweW przypadku niestandardowych walk, jak np. dwóch na jednego, sędzia ma zawsze w obowiązku wyznaczyć kolejkę.
Wiele zależy od umiejętności ofensywnych czy gdzie cios trafił, gdyż może zadać różne obrażenia w zależności od trafionej części ciała, do tego dochodzi też czystość trafienia. Dodatkowo występują tak zwane ataki z zaskoczenia zadające obrażenia większe o 50%, jednak działa tylko w przypadku pierwszego ataku na niespodziewającego się przeciwnika.
Oprócz tego sędzia bierze również pod uwagę zaangażowanie, staranność, jaką gracze wkładają w post, ale i improwizacje, wszelkiego typu interakcje, jakie wykonują uczestnicy między sobą czy jak bardzo potrafią się zgrać, jak i logicznie, a zarazem skutecznie przeprowadzić atak. Ważną rolę odnoszą tutaj również relacje między sojusznikami, w końcu, jeżeli się znają albo też razem trenowali, to wiadome jest, iż wykonanie łączonego ataku ma większą szansę na powodzenie niż u osób, które znają się tylko z imienia lub w ogóle.