Gdy plan A zawiedzie, to zawsze jest jeszcze trzydzieści jeden innych liter w alfabecie.
O Postaci
Wygląd
"It's a trap!" zawołałby admirał Ackbar na widok naszego bohatera. Katou to osobnik, któremu bardzo ciężko idzie niewyróżnianie się z tłumu i nieprzykuwanie uwagi. A przynajmniej w normalnych warunkach. Wszystko to za sprawą jego dość specyficznego wyglądu. Na pierwszy rzut oka trafiają jego włosy. Długie, gęste, w kolorze błękitu. Falując na wietrze mogą kojarzyć się z wodą jakiegoś magicznego jeziora. Bursztynowo-żółte oczy, w akompaniamencie gęstych rzęs, to kolejny element wyglądu bohatera, na który ciężko nie zwrócić uwagi, chociażby przez działanie kontrastu z barwą włosów. Ich bystre, acz również drapieżne i przepełnione pewnością siebie spojrzenie, niemalże penetruje na wskroś wszystko, co staje się ich celem. Wisienką na torcie okazują się jednak rysy twarzy bohatera: delikatne jak u młodej przedstawicielki płci pięknej, a jasna karnacja tylko wzmacnia ten efekt. Nic więc dziwnego, że łatwo jest pomylić płeć członka rodziny Himeyuri. Jak dodamy do tego niespecjalnie wysoki wzrost (metr siedemdziesiąt), jak na mężczyznę, oraz ogólnie szczupłą aparycję, taka pomyłka jest jak najbardziej zrozumiała. Posiada jednak delikatnie zarysowaną muskulaturę. Brak odpowiednich, kobiecych krągłości oraz brzmienie jego głosu powinny szybko wyprowadzać z błędu, ale większość osób i tak woli kierować się pierwszym wrażeniem; pierwszymi, kilkoma sekundami wizualnego analizowania innej osoby, by wyciągnąć co do niej pewne wnioski. A tutaj zwolennicy klasycznego oceniania książki po okładce mocno się zawiodą. W kwestii ubioru, Katou jest fanem ciemniejszych kolorów, najczęściej czerni i granatu. Jego standardowy, cywilny ubiór, zwykł składać się na czarny płaszcz z kapturem i wyższym kołnierzem, gdzie kaptur i dolna krawędź obszyte są czarnym futerkiem. Pod tym czarna koszulka z białymi lub żółtymi akcentami. Do tego czarne spodnie i tego samego koloru, wysokie obuwie.
Charakter
Lata bycia mylonym z płcią przeciwną odcisnęły piętno na usposobieniu niebieskowłosego. Chcąc sprawiać wrażenie bardziej męskiego, wykazuje się pewnością siebie, być może nawet delikatną pychą. Jest też władczy i nie przepuści nigdy okazji, gdy dane mu jest dyrygować innymi. Nie zmienia to jednak faktu, że jest posłuszny swoim przełożonym. Nie do tego stopnia, by ślepo wykonywać każdy rozkaz. Gdy Katou zwątpi w motywy polecenia, nie zawaha się spróbować o nich dowiedzieć więcej, lub jasno zgłosi swój sprzeciw. Gdy jednak nie uda mu się wpłynąć na decyzję o zmianie wytycznych, z widocznym niesmakiem przejdzie do ich wypełnienia. Moralność potrafi odstawić na bok, jeżeli to pomoże mu w osiągnięciu sukcesu. Jest typem osoby ambitnej, która źle przyjmuje porażki, ale jak się z nimi kilka razy prześpi, to potrafi wyciągnąć odpowiednie wnioski i nauczyć się na popełnionych błędach. Uwielbia słuchać komplementy na swój temat, szczególnie gdy te podkreślają jego bycie mężczyzną. Niegdyś nie potrafił trzymać nerwów na wodzy, gdy za każdym razem mylono go z dziewczyną. Teraz o wiele łatwiej potrafi znosić tego typu pomyłki, lub umyślne zaczepki, jednak jak każdy ma swoje limity. Co więcej, gdy sytuacja tego wymaga, potrafi wykorzystać swoją niechciane, dziewczęce cechy, by osiągnąć korzystne dla siebie efekty. A potem napawać się zaszokowaniem innych, gdy ujawnia swoją tożsamość jako przedstawiciela płci mniej pięknej. W kontaktach z innymi Katou jest wredny, sarkastyczny, ale również figlarny. Jest bardzo tolerancyjny i trzeba się trochę natrudzić, by nadepnąć mu na odcisk, tak też nietrudno nawiązać z nim znajomość. Biada jednak tym, których niebieskowłosy zaprzestanie trawić. Wykazuje się też cechami sadysty. Okazuje sympatię kuksańcami, bądź mało groźnymi ciosami. Nie zawaha się też przysłowiowego obicia mordy najbliższych, gdy tylko w ten sposób może zaprowadzić ich do porządku. Oczywiście mając na względzie ich dobro. Swoim koleżankom nie oszczędzi też zboczonych komentarzy. Jest lojalny wobec bliskich i jest gotów okazać im każde wsparcie, jakie tylko jest w stanie. Przeciwnikom nie okazuje litości, tak w starciu fizycznym i psychicznym. Tak wprawnie posługuje się bronią, co językiem, którym potrafi wyprowadzić innych z równowagi, ułatwiając sobie rozprawianie się z nimi. Dla niego każda przewaga jest na wagę złota. Poza osiąganiem sukcesów w karierze, Katou pragnie też osiągnąć sukces w kontaktach z kobietami. Bardzo zależy mu na znalezieniu swojej drugiej połówki, która ma grać rolę podkreślenia męskości bohatera. To nie jednak tak, że jego potencjalna partnerka ma mu służyć wyłącznie jak swoiste trofeum, czy pożywka dla jego ego. Niebieskowłosy liczy na prawdziwy związek. Z tego względu ma w zwyczaju okazywać się pewną szarmanckością w stosunku do przedstawicielek płci pięknej, choć wciąż stara się stwarzać wrażenie pewnego siebie, samodzielnego, odpowiedzialnego, ale też skorego do zabawy gościa.
Przeszłość
Spaczony mediami oraz literaturą, mały Katou zapragnął zostać bohaterem. Już od najmłodszych lat starał się być pomocny, ale również samodzielny, by nie kłopotać innych, szczególnie swoich rodziców. Poza tym jego życie nie różniło się jakoś znacząco od rówieśników, przynajmniej w jego wczesnym okresie. Z wiekiem poglądy bohatera stawały się coraz bardziej realistyczne, przez co niebieskowłosy przestał głupio zwracać uwagi tylko na dobro innych, nie mając na względzie swojego. Zamiast tego odnalazł balans pomiędzy pomaganiem innym, a dbaniem o własne interesy. Ślepe poświęcenie zostało zastąpione świadomym działaniem. Można powiedzieć, że stał się bardziej przedsiębiorczy, bo zamiast okazywać bezinteresowne wsparcie, zaczął oczekiwać czegoś w zamian. Specyficzny wygląd Katou szczególnie dawał się we znaki właśnie za czasów młodzieńczych, gdzie ludzie potrafili uparcie nie wierzyć, że był chłopcem, bez namacalnego (akt urodzenia bądź dokument potwierdzający tożsamość) dowodu. Niektórzy, nawet po doświadczeniu widoku jego męskich narządów płciowych, prędzej uznawali go za żywy przykład futanari. Nie powinno nikogo dziwić, że w tamtych czasach bohater dość często się irytował, gdy był mylony i traktowany jak białogłowa. Kilkakrotnie wykazywał się przez to nawet agresją, ale to głównie wobec tych, którzy specjalnie mylili jego płeć i robili sobie z niego jaja. Z wiekiem nauczył się kontrolować emocje, a nawet wykorzystywać swój specyficzny wygląd dla własnych korzyści. Młody jeszcze Himeyuri był ofiarą kilku dość komicznych wypadków, gdy jego moce zaczęły się objawiać. Czasem sztućce się do niego wręcz przyklejały i nie dawały odczepić, a innym razem nie mógł korzystać z żadnych metalowych przedmiotów, które z jakiegoś powodu przed nim dosłownie uciekały. A gdy bohaterowi udawało się zbliżyć do takowych, jakaś niewidzialna siła mocno utrudniała mu z nimi kontakt. Z czasem niebieskowłosy zaczął kojarzyć specyficzne efekty z konkretnymi, własnymi uczuciami, co w końcu pozwoliło mu zacząć panować nad swoimi mocami. Otworzyło to przed nim nowe możliwości, wzmogło zainteresowanie tym, co nieludzkie, ale również rozbudziło dawne marzenie o zostaniu bohaterem. Jako, że zabawa w Supermana czy Batmana nie pasowała bardzo Katou, postanowił on wykorzystać swoje zdolności - przy dalszym ich rozwijaniu - w służbie publicznej jako policjant. Szybko się przekonał, że jest to niewdzięczna robota, ale ktoś musiał ją wykonywać. No i legalne turbowanie innych "w imię prawa" również nie było takie złe. Ogólnie praca w policji również wpłynęła na ukształtowanie niebieskowłosego pod względem jego charakteru, ale również ambicji. Na rzetelnym wykonywaniu swoich obowiązków zależy mu równie dobrze jak na wspinaniu się po szczeblach kariery...oraz na znalezieniu sobie drugiej połówki. I nie chodzi tutaj o alkohol.
Zdolności
Umiejętności
Zwiększona zwinność / bonus do rzutu +1 Zwiększona wytrzymałość /+15 HP Walka bronią jednoręczną / bonus do rzutu +1 Parowanie / bonus do rzutu +1 Prowokacja / bonus do rzutu +1 Dyscyplina / bonus do rzutu +1 Zimna krew / bonus do rzutu +1 Ocena przeciwnika / bonus do rzutu +1
Magia
Mueidou, Higashi - Senba (Ziemia/Magnetyzm) - Ranga D
Spoiler:
Katou magnetyzuje niewielki obiekt - gabaryt piętnastu centymetrów sześciennych - z którym jest w kontakcie w taki sposób, że działa na niego jak magnes o tym samym biegunie. Wystrzelony czy rzucony przedmiot, ze względu na nabytą przed chwilą właściwość, oddala się od bohatera z większym impetem. Przykładowo, rzucony kamień leci szybciej i dalej, niż gdyby niebieskowłosy cisnąłby nim wyłącznie za pomocą siły własnych mięśni. Zasięg: +5 metrów (do zasięgu normalnego rzutu). Obrażenia: +10 (przez pierwsze 50% dystansu, po którym traci pęd, co skutkuje proporcjonalnym spadkiem dodatkowych obrażeń) Czas trwania: Pojedynczy rzut. Czas oczekiwania: Brak.
Mueidou, Kita - Senjin (Ziemia/Magnetyzm) - Ranga D
Spoiler:
Wnętrze pochwy miecza, oraz samo ostrze, zostają namagnetyzowane ładunkiem o jednakowym biegunie. W efekcie broń dosłownie wystrzeliwuje ze swojego ukrycia. Samo to może służyć do nagłego, niespodziewanego ataku, gdzie czubek rękojeści z impetem może uderzyć przeciwnika. Bardziej praktycznym zastosowaniem tej techniki jest jednak prowadzenie ostrze podczas jego wystrzału dłonią, dodając do ataku siłę własnych mięśni. W efekcie Katou wykonuje nienaturalnie szybkie cięcie stylu Iaidou, dające przeciwnikowi mało czasu na reakcję, a wzmożona szybkość wpływa również korzystnie na efektywność samego ataku. Zasięg: W zwarciu/1m (motyw z wystrzeleniem samego miecza bez prowadzenia ostrza do cięcia) Obrażenia: 10 (Cięcie) / 10 (sam wystrzał). Buff: +1 do rzutu na atak (na krótką chwilę, w której wykonywany jest atak). Czas trwania: Pojedynczy atak. Czas oczekiwania: 1 tura.
Mueidou, Kita - Karami (Ziemia/Magnetyzm) - Ranga C
Spoiler:
Wymaga uprzedniego, krótkiego kontaktu z bronią przeciwnika, chociażby przez jej pojedyncze sparowanie. Podczas kontaktu Katou magnetyzuje broń wroga i swoją przeciwnymi biegunami. Podczas dalszej wymiany, ostrza same się do siebie przyciągają, co ma na celu znacznie ułatwić bohaterowi blokowanie ataków. Zasięg: W zwarciu. Buff: +2 do rzutu na parowanie. Czas trwania: 2 tury. Czas oczekiwania: 2 tury.
Mueidou, Minami - Utsuro (Ziemia/Magnetyzm) - Ranga C
Spoiler:
Katou generuje i podtrzymuje pole magnetyczne wokół siebie w promieniu pięciu metrów. Podczas działania techniki, obce metalowe obiekty w zasięgu są odpychane przez ciało bohatera. Im są bliżej, tym siła oddziaływania jest większa. Nadlatujące pociski będą tracić na impecie, co ułatwi ich unik, lub przynajmniej zmniejszy zadane przez nie obrażenia. Przeciwnicy w zasięgu, walczący w zwarciu, będą odczuwać nienaturalną trudność w zadaniu ataku metalową bronią - ta, zbliżając się do Katou, będzie zwalniać i stawiać opór swemu użytkownikowi. Technika w żaden sposób nie ogranicza ruchów bohatera, a pole przemieszcza się razem z nim jako centrum. *Jeżeli w momencie utworzenia pola, w zasięgu jego działania znajdować się będą przedmioty podatne na jego działanie, zostaną one odepchnięte i będą mogły wyrządzić komuś szkodę, jeżeli ten ktoś znajdzie się w linii ich lotu. Zasięg: Promień 5m wokół użytkownika. Obrażenia: K20 (w zależności od odległości). Buff: -20% obrażeń od broni/pocisków podatnych na stworzone pole. Czas trwania: 2 tury. Czas oczekiwania: 2 tury.
Mueidou, Minami - Ishiki (Ziemia/Magnetyzm) - Ranga C
Spoiler:
Katou, skupiając się i stojąc w miejscu na dłuższą chwilę, roztacza wokół siebie dalekosiężne - promień dwudziestu metrów - acz słabe pole magnetyczne. Zadaniem tegoż jest wykrycie innych, nawet niewielkich pół elektromagnetycznych, w szczególności tych emitowanych przez istoty żywe. Technika ma na celu lokalizację potencjalnego zagrożenia lub ogólnego rozeznania się w kwestii jednostek wokół, wliczając w to analizę ich ruchu. Można porównać to do specyficznego radaru. Zasięg: Promień 20m wokół użytkownika. Czas trwania 1 tura. Czas oczekiwania: 1 tura.
Mueidou, Minami - Zantetsu (Ziemia/Magnetyzm) - Ranga B
Spoiler:
Katou generuje specjalne pole magnetyczne wokół siebie w promieniu siedmiu metrów, a jednocześnie magnesuje swoją broń (do trzech sztuk, gabaryty normalnego miecza/katany). Dzięki temu jest w stanie nią dowolnie kontrolować na obszarze działania pola. Efekt może przypominać telekinezę. Pozwala bohaterowi atakować na nieco dłuższy dystans. Tak kontrolowana broń odznacza się siłą porównywalną do tej użytkownika, co pozwala na skuteczną ofensywę (przykład: cięcia lewitującego ostrza, siłą i szybkością, będą porównywalne do tych, jakie Katou sam by wykonywał w zwarciu) oraz defensywę. Efekt trwa trzy tury, po których należy odczekać dwie. Technika wymaga ciągłej uwagi niebieskowłosego, jednak nie ogranicza go w kwestii wykonywania ruchów samemu, gdyż pole porusza się wraz z nim. Uniemożliwia mu jednak użycia innych technik podczas trwania. Zasięg: Promień 10m wokół użytkownika. Czas trwania: 3 tury. Czas oczekiwania: 2 tury.
Shinbatsu - Katana typu Kogarasu Zukuri ze zbroczem. Posiada czarną, płaską, prostokątną rękojeść bez jelca, oraz pochwę tego samego koloru typu shirasaya. Katou zwykle nosi tę broń na plecach, tuż nad pośladkami, poziomo. Historia głosi, że do stali, z której została stworzona klinga, przetopiono ostrze gilotyny, które w przeszłości ścięło głowy wielu osobom. Albo przynajmniej tak mówi niebieskowłosy, by nadać swej broni bardziej groźnego (czyt.: edgy) charakteru. Obrażenia: K40.
Ciekawostki
Nigdy się naprawdę nie upił. Jego żołądek mu na to nie pozwala. Katou po spożyciu większej, acz nie otumaniającej ilości alkoholu, ma odruchy wymiotne
Amator pikantnych potraw mięsnych
Marzy mu się młodsza siostra, niekoniecznie biologiczna. Nie, nie dla pseudo wincestu
Jest rozdrażniony, kiedy jest głodny
Przeczytał kilka poradników na temat podrywania. Oczywiście nikomu się do tego otwarcie nie przyzna. Nie wiadomo też dokładnie, czy korzysta z wiedzy z nich zaczerpniętej
Uważa, że prawdziwy mężczyzna nie musi mieć brody, dlatego utrzymuje swoje lico gładkim jak pupa niemowlęcia
Częściowo uzależniony od napoi gazowanych z puszki. Tak, butelkowe odpowiedniki nie są dla niego tym samym