Mechanizm rzutów Kostek
W trakcie waszej rozgrywki interwencja Mistrzów Gry nie zawsze będzie potrzebna. Od tego gracze będą mieli rzuty kostką połączone z poziomem waszych umiejętności oraz mocy/magii. Jeśli chcecie zrozumieć, na jakiej zasadzie działa nasz system, to pierwszą potrzebną informacją będzie maksymalny poziom umiejętności/magii.
Maksymalny poziom umiejętności - 10
Maksymalny poziom mocy - 10
Dla utrudnienia oraz żeby gracze w którymś momencie nie mieli super-żołnierza, który nie zna znaczenia słowa "klęska" zaimplementowaliśmy poziomy trudności.
Łatwy - 1
Średni - 2
Trudny - 3
W przypadku rzutów na umiejętność używana będzie kostka d12, zaś w przypadku rzutów na magię kostka d10. W porządku, lecz w jaki sposób będziemy określali co oznacza wynik naszego rzutu? Cieszymy się, że o to się zapytaliście. Poniżej przedstawimy wam tzw. Próg Sukcesu.
Umiejętności:
1-3 - totalna porażka (wymaga interwencji MG, który określa dodatkowe konsekwencje)
4-6 - porażka
7-9 - sukces
10-12 - totalny sukces (wymaga interwencji MG, który określa dodatkowe korzyści)
Moc:
1-2 - totalna porażka (wymaga interwencji MG, który określa dodatkowe konsekwencje)
3-5 - porażka
6-8 - sukces
9-10 - totalny sukces (wymaga interwencji MG, który określa dodatkowe korzyści)
Dodatkowo mamy coś takiego jak bonusy do rzutów związane z poziomem umiejętności. Zaraz przedstawimy o co nam chodzi.
Bonusy do rzutów (umiejętności)
Lvl 1-3 - brak bonusu
Lvl 4-6 - +1
Lvl 7-9 - +2
Lvl 10-12 - +3
Bonusy do rzutów (moc)
Lvl 1-2 - brak bonusu
Lvl 3-5 - +1
Lvl 6-8 - +2
Lvl 9-10 - +3
Dobra, dobra, ale w jaki sposób działają rzuty?! Powiedz nam wreszcie! W porządku, spokojnie. Dla referencji proszę zwracajcie uwagę na Próg Sukcesu wspomniany wcześniej. Załóżmy dla przykładu, że wykonujemy akcję, w której potrzebna nam jest umiejętność Unik. Posiadamy unik na poziome 9. Jesteśmy w trakcie wykonywania misji na poziomie trudnym. Rzucamy kostką d12 (dla umiejętności) i wypada nam wynik 4. Od tego wyniku następnie odejmujemy poziom trudności (trudny=3). Tak więc 4-3=1. Wszystko dobrze, ale co z poziomem naszej umiejętności? Mamy Unik na poziomie 9, co oznacza, że otrzymujemy bonus +2 do rzutu. Tak więc po odjęciu poziomu trudności od wyniku rzutu, dodajemy do niego wspomniany bonus. 1+2=3. Ostatecznie wyszedł nam wynik 3, co zgodnie z Progiem Sukcesu dla umiejętności wychodzi nam, że nasza czynność zakończyła się totalną porażką.