SYSTEM RZUTÓW KOSTEK
W trakcie waszej rozgrywki interwencja Mistrzów Gry nie zawsze będzie potrzebna. Od tego gracze będą mieli rzuty kostką połączone z poziomem waszych umiejętności oraz mocy/magii. Jeśli chcecie zrozumieć, na jakiej zasadzie działa nasz system, to pierwszą potrzebną informacją będzie maksymalny poziom umiejętności/magii.
Maksymalny poziom umiejętności - 12
Maksymalny poziom magii/mocy - 9
Dla utrudnienia oraz żeby gracze w którymś momencie nie mieli super-żołnierza, który nie zna znaczenia słowa "klęska" zaimplementowaliśmy poziomy trudności.
Łatwy - 1
Średni - 2
Trudny - 3
W przypadku rzutów na umiejętność używana bedzie kostka d12, zaś w przypadku rzutów na magię kostka d9.
Zacznijmy może od umiejętności i do tego przykładu użyjmy uniku. Powiedzmy, że mamy unik na poziomie 7 i używamy kostki d12. Jesteśmy w trakcie walki z przeciwnikiem na średnim poziomie trudności, tak więc przed rzutem musimy wykonać następującą czynność (obecny poziom umiejętności - poziom trudności = próg sukcesu), tak więc 7 - 2 = 5. Oznacza to, że wynik 1-5 oznacza sukces wykonanej czynności, natomiast 6-12 oznacza porażkę.
Tak samo sprawa ma się w przypadku magii i związanej z nią zaklęciami. Jak już zostało powiedziane, w przypadku rzutów na magię używamy kostki d9. Powiedzmy, że chcemy rzucić zaklęcie dużej kuli ognia, mając poziom magii 9 w trakcie misji na poziomie trudnym. Przed rzutem wykonujemy tą samą czynność co w przypadku rzutu na umiejętność (obecny poziom magii - poziom trudności = próg sukcesu), więc 9 - 3 = 6. Oznacza to, że wynik 1-6 jest sukcesem i zaklęcie zostało rzucone, natomiast wynik 7-9 jest porażką i zaklęcie nie było poprawnie rzucone.(edytowane)
Jeśli po wykonaniu obliczeń (obecny poziom umiejętności/magii - poziom trudności = próg sukcesu) wychodzi ci wynik mniejszy lub równy 1 to nie trzeba wtedy tego działania wykonywać i jako próg sukcesu wystarczy użyć obecny poziom umiejętności.